Something Stupid


Assalammualaikum... Hai! Saya kembaliiii! Buat yang masih tak tahu lagi kewujudan novel saya yang tajuk SOMETHING STUPID (sambil menyanyi lagu Robbie Williams dan Nicole Kidman) , anda boleh buat bacaan dari awal... Tapiii... Biarlah saya bagi sinopsis dulu... Fahamkan jalan cerita. Don't worry, cerita ni akan berada di pasaran beberapa minggu saja lagi. GRAB it!!! Saya dah tak sabar lagii... Lompat hingga ke bintang, tak mau turun lagi...

SINOPSIS SOMETHING STUPID

“Saya  dihina  oleh  awak  depan  orang  ramai,  saya  ditolak  mentah-mentah.  Bila  saya  datang  nak  menghulur  bantuan,  awak  masih  dengan  sikap  angkuh  awak.  Awak  nak  saya  layan  awak  buruk  jugak  kan?  Itu  yang  awak  nak  selama  ni,  kan?” ~ Irsyad 

Kerana  rasa  tercabar  dilayan  bagaikan  tidak  wujud  oleh  gadis  pujaannya,  ditambah  pula  dengan  rasa  cemburunya  terhadap  Aiman,  Irsyad  tega  merampas  mahkota  gadis  itu.  Padanya,  Zara  miliknya  yang  abadi.  Bukan  milik  Aiman  dan  bukan  juga  milik  sesiapa.  Hanya  milik  dia.  

Zara  kecewa  dengan  Irsyad.  Lelaki  itu  memang  berhati  binatang!  Sanggup  melakukan  sedemikian  terhadapnya.  Dia  menyepikan  diri  bertahun  lamanya.  

Salah  faham  yang  pernah  terjadi,  lambat  terbongkar.  Zara  sudah  menghilang.  Irsyad  menyesal! Enam  tahun  berlalu  begitu  sahaja,  Irsyad  dan  Zara  dipertemukan  semula  tanpa  dirancang.  

“Zara,  saya...  saya  datang  nak  minta  maaf.  Zara,  saya  berdosa.  Saya  tahu.  Izinkan  saya  bertanggung  jawab  atas  perbuatan  saya  dulu.  Bukan  niat  saya...  Saya  bertanggung  jawab  pada  kejadian  dulu.  Tolonglah,  Zara.”  ~  Irsyad  

Get  lost!!”  ~  Zara.  

Fikir  Zara,  semuanya  kembali  normal  jika  Irsyad  pergi.  Namun  kemunculan  tidak  terduga  Aiman  sewaktu  Irsyad  menagih  kemaafan  daripadanya  telah  merumitkan  keadaan.  Irsyad  merayu  kepada  Aiman  untuk  memperisterikan  Zara.    

Apa  yang  harus  dilakukan  oleh  Zara?  Terima  saja  Irsyad  yang  banyak  melukai  hatinya  atau...  menyepikan  diri  sekali  lagi? 

0 komen:

Post a Comment

 

LunaSAMS Template by Ipietoon Cute Blog Design